Nieuws
Tijdens een zonovergoten Fantastival en met een enthousiast publiek heeft de slagwerkgroep een fantastisch optreden neergezet! Het plezier was duidelijk bij iedereen te zien en de meeslepende ritmes maakten het zomergevoel compleet.
Al het slagwerk moet er natuurlijk wel staan en dat is prima gelukt mede dankzij het vervoer mogelijk gemaakt door team TOC, De Postbode en TOR verhuur. Allemaal erg bedankt voor het mogelijk maken van dit optreden!
Genieten was het afgelopen zondag, het concert van het harmonieorkest samen met OBK Ravenstein. Samen hebben ze tijdens Fantastival een mooi, energiek concert gegeven, geheel in stijl met de zomerse sferen. En aan de vele toeschouwers te zien viel het in goede aarde!
Al weer 80 jaar geleden eindigde WOII. Bijzonder was het om de gevallenen deze 4 mei 80 jaar na dato op deze manier te herdenken; indrukwekkend, met tamboers voorop, in een stille tocht naar het oorlogsmonument op de Wilhelminasingel. Daarna volgde de ceremonie met verhalen, toespraken en gedichten met thema’s die misschien wel actueler zijn dan ooit.
Muziekvereniging Berghem mocht dit van gepaste muziek voorzien. Met daarin natuurlijk de Taptoe, de 2 minuten stilte en het Wilhelmus.
Op 11 april hebben we een optreden verzorgd in de Wilberthof. Met 17 liederen hebben we twee keer een half uur gezongen. De aanwezige cliënten van BrabantZorg hebben genoten, zo was te zien aan hun reacties én omdat zij goed meezongen. Dat geldt zeker voor het Bergs Lied, iets wat diep in de harten van onze dorpsgenoten zit.
We zijn uitgenodigd om vaker terug te komen, dat gaan we zeker doen.
Geïnspireerd door het mooie weer, hebben we na het optreden nog een uurtje vertoefd op het terras van de Roots. Zoals gebruikelijk na repetities, ging ook nu (bijna) iedereen mee en was het wederom kei gezellig.















